20090309

Miljöbilspremie blir nybarnspremie...

De borgerliga med kristdemokraterna i spetsen kommer att avskaffa miljöbilspremien för att ersätta den med nybarnspremie summan är densamma.

Kristdemokraterna tror att med 10 000 så ska det bli en himla fart på barnafödandet. Som förälder så undrar jag vart man kommer med 10 000. För min del så ser jag att man lägger resurser på att förlänga föräldraförsäkringen och höja barnbidraget. Det är två åtgärder som jag tror skulle kunna få fart på barnafödandet.
Den ekonomiska oro som finns hos unga som funderar på att bilda familj är hur man klarar ekonomin över tid inte direkt vid födseln. Kommentarer från oppositionen går i samma tankar som jag har att det krävs en trygg inkomst innan man skaffar barn

Kan konstatera att centerpartistiske kommunalrådet i Älmhult vill ha lönesänkning för det kommunalt anställda. Lönen ska stanna på 2008 års nivå. SKL och kommunal säger nej till min stora glädje. Det var det här jag var orolig för när IF Metall gjorde sin uppgörelse med arbetsgivarna.

Kan konstatera att en av kommunens största arbetsplatser, Ljunghäll AB, har avvärjt konkurshot med lån från ägarna

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar