20100628

Detta tal vill jag höra av Mona Sahlin i Almedalen.

En utmaning kom och jag tog den i farten. En enkel fråga som kräver sitt svar. Vad ska Mona Sahlin säga i sitt tal i Almedalen. Så Alexandra och Rosmari här kommer mitt svar.


        För mig ska det vara ett tal som ger bilden av vart vi vill med Sverige, Möjligheternas land.
En bild som visar hur vi lyfter de människor som finns i botten på samhället.
En bild som ger hopp för de arbetslösa.
En bild som ger hopp för sjukskrivna.
En bild som återger den trygghet som vi vill att alla ska känna.
En bild av en rörelse som går i takt med tiden utan att ge vika på den ideologiska basen som partiet grundar sig på.
En bild om allas lika värde.
En bild av ett samhälle som är jämställt.
Med andra ord en bild av, ett socialdemokratiskt samhälle, som vi kallar möjligheternas land.

        Jag vill inte höra att allt är regeringens fel ( även om mycket är det), utan det är vår dag och då ska vi ge vår bild.

Bloggat: Peter Johansson har antagit utmaningen och jag hoppas på fler socialdemokrater gör det.
Mer på NetRoots för progressiva bloggare och Politometern med en samling med politiska bloggar.

Intressant?Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,