20100822

Söndagskrönika i valtider.

Behöver man skriva en krönika när det inte är långt till valet och all energi borde ägnas åt att förgöra den politik som motståndarna presenterar, vilket inte är så svårt.... Men svaret är ja. Man behöver andas.

      Det var länge sedan jag grubblade över mitt skrivande. Under en tid har det mest varit val och aktuell politik som passerat fingrarna på denna sida. Men jag känner att jag saknar de här mer avpolitiserande inläggen som blir som en ventil för mig. Vet inte vad ni läsare tycker men som jag sagt, eller skrivit. Detta är min sida ich jag skriver precis vad jag vill och passar det inte så kan ni lugnt gå vidare till en mer tillrätta lagt sida utifrån era behov, oavsett va de må vara...

     Att skriva har blivit ett gift för mig. Att som jag knappt klarat Svenskan i skolan nu sitta och ösa ur mig en massa ord som bildar meningar och till och med sammanhang känns overkligt. Visst kan det finnas en del stavfel som varken jag eller min dator finner och meningsbyggnaderna är kanske inte helt korrekta men jag hävdar att de tar sig.

      Vet att man inte får säga detta men jag gör det i alla fall. Jag känner en stolthet när jag ser mina texter. Antingen här på bloggen eller i tidningen och  för att inte tala om att jag fått vara med tillsammans med Ulrika och skriva ett avsnitt i  boken om NetRoots. Jag med denna bakgrund fått vara med och skriva BOK. Jag vet att det kommer läsas av något mindre antal läsare än Millenniumtrilogin. För mig är det stort med min bakgrund. Jag känner en stolthet. På samma sätt följer jag hur många läsare  jag har och tabeller. Det är mitt ego som följer det. Allt för att få bekräftelse på att jag kan.

      Men det är inte enbart min egen förtjänst att jag utvecklas utan måste ge ett tack till alla i NetRoots som finns där och stödjer mig. Vill sedan nämna två som ger mig konkreta råd också. Dels är det Fredrik, Tokmoderaten, Antonsson som jag har en kontakt med och vi samtalar kring vårt skrivande och förhållande till respektive parti. Hans blogg sticker också ut och ger mig input. Sedan är det Johan, Mitt i steget, Westerholm som är min broder i skrivandets utveckling och vinklingarna bändande.

      Men det är inte problem fritt utan leder mig till frågan om hur ska jag fortsätta utvecklas. Jag har drömmar som är både åt det journalistiska hållet och skönlitterära. Men medan de tankarna gnager så får det göra så då jag jag nu under en knappmånad ska driva valkampanj och först efter valsegern grubbla på vad jag ska bli...

Mer på NetRoots för progressiva bloggare och Boken om NetRoots och Politometern med en samling med politiska bloggar.

Intressant? Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,