20100927

Högbergs Odds del 10: När de egna spekularar.

Jag har i ett antal inlägg fört fram lite tankar kring en framtida borgerlig ministär. Nu har jag blivit omsprungen av borgerligheten själva. Måste erkänna att de oddsen bör ligga närmare sanningen än mina.

            Måste säga att min odds inte var så långt borta. Möjligen att jag missade på miljöministern. Men annars så var jag relativt nära i mina resonemang. Noterar att Maud Olofsson är den partiledare som ligger löst till och det är väll inte heller någon högoddsare.

          Det som nu det kommer handla om är vilka som ska in och hur en framtida departementsorganisation ska se ut. Det blir säkert fortsatta odds från min sida, men konstaterar att jag hittills legat relativt rätt och hoppas fortsätta men det...

Bloggar i serien: Högbergs odds om regeringen.
Högbergs odds om regeringen. del 2 företagen sågar Centern.
Högbergs odds om regeringen. del 3 försvaret och Afghanistan
Högbergs odds om regeringen. del 4 den sociala sidan är inte så social
Högbergs odds del 5. När jätten åt upp de små både bokstavligt och bildligt
Högbergs odds del 6. Vad händer idag?
Högbergs odds del 7: Får alla vara (m)ed?
 
Högbergs odds del 8: Värdekonservatismen tar plats.
 
Högbergs Odds del 9 eftervalsdepression med skadeglädje i krönikaform...

Media: Ex, Ex2, Ex3.
Mer på NetRoots för progressiva bloggare och Boken om NetRoots och Politometern med en samling med politiska bloggar.

Intressant? Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , ,