20100917

Vi behöver ta makten. För de svagas skull

Nu är det nära och det känns. Sliter med att hålla förkylningen i schack. Tror att någon gång på måndag däckar... Ska erkänna att de kan dröja till tisdag då vi tar makten för första gången i kommunen på nästan 40 år. Ja riket och landstinget bara följer med...

          Det är nu spurten sätter in och kroppen skriker efter vila. Men det får vänta till på måndag eller tisdag. Valet handlar om så viktiga frågor som vilken väg som Sverige, Kalmar län och Vimmerby ska ta. Det är ett val där varje röst är avgörande. Det innebär att vi behöver få fart på alla väljare.


          Om vi ska fokusera på en sak där din röst är viktig så backar vi till gårdagen och det inslag som fanns med i tv4 nyheterna.

         Om inte det gör att du inser att det behövs en annan syn på människan så kan man läsa hela historien här. Om inte annat är det för dem som jag skiter i min förkylning och ger mig ut på gatan för att få till ett maktskifte i Sverige. Vi behöver en mänskligare regering som ser folk med hjärtat och inte med bakfickan som plånboken ligger i.

       Det behövs inga mätningar för att förstå att Sverige är på fel väg. En väg som ger ett kallare Sverige. Den vägen vill jag inte vandra. Vandra med mig till valurna på söndag så kan vi få ett Sverige som vandrar en varmare väg. En väg där vi inte knuffar folk åt sidan utan tar dem i armkrok och leder dem med oss.

Media: TV4, Ab, DN, SvD, Ex.
Bloggat: Peter Andersson är tidig som jag för att hinna ut och träffa er för att ge er argumenten.
Mer på NetRoots för progressiva bloggare och Boken om NetRoots och Politometern med en samling med politiska bloggar.

Intressant? Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,