20101022

Jag vet inte...

Det är ett komplicerat förhållande jag har med mitt älskade lag. Vill att det ska vara nått annat, inte som de andra. Men det finns en verklighet som även jag nog måste acceptera, eller?

          Idag kan vi läsa att AeG fortsätter satsa på Hammarby. Jag har tidigare tvekat på denna kommersialiseringen av mitt lag. Men jag vill att laget i mitt hjärta ska ta sig till toppen och då behövs det pengar jag vet, men behöver jag gilla läget för det? Men det finns en farhåga med att Hammarby blir ett lag som alla andra och det är de vi som älskar Bajen är livrädda för. Vi tröskar hellre i lägre divisioner än att bli en i mängden.

Media: Ab, DN, SvD, Ex, Ex2.
Mer på NetRoots för progressiva bloggare och Boken om NetRoots och Politometern med en samling med politiska bloggar.
Intressant? Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,