20101129

Brev till Berit Andnor

Med tanke på att det i media ryktas att det är Berit Andnor som ska ro den socialdemokratiska valberedningen i land så har jag ett litet medskick.

Hej Berit
     Som du vet så är det idag bara två personer som tillkännagivit att de är spekulanter på jobbet som partiledare för socialdemokraterna och tillika kommande statsminister. Så hör av dig så kan vi ta en lunch och prata om saken ( Vi betalar var för sig så det inte uppkommer spekulationer om mutor eller annan påverkan).


      Men skulle det vara så att du inte tycker att vi duger så undrar jag vad du som valberedningen vill se hos en framtida partiledare/statsminister. ÄR också nyfiken på om du har några planer för hur du tänker lägga upp ditt arbete. Du vet att vi är ett gäng inom NetRoots som vill öppna processen och att valberedningen skulle ta rollen som mer processledare än konklav. Vi vet att det finns så mycket klokhet inom partiet som bara väntar på att användas. Även bland de som röstar på oss finns det många som är engagerade i samhället. Låt dem vara med, låt de få ta över arenan. Berit Andnor våga släppa greppet och se vad strömmarna för dig. Min bild är att de strömmar som jag följer genom bland annat den Öppna kriskommissionen leder mot nytt, men starkt förankrat i vår ideologiska bas,  med stort ansvar och en vilja att förändra.

Media: SR och Expressen, Ab, SvD.
Bloggat: Johan Westerholm och Min motkandidat Sandro Wennberg på ämnet
Mer på NetRoots för progressiva bloggare och Politometern med en samling med politiska bloggar. Glöm inte den Öppna Kriskommissionen. Intressant? Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,