20101204

Låt föreställningen börja

Idag så har socialdemokraterna förtroenderåd. Jag är på plats för att ta del av denna välregisserade föreställningen. Allt ska gå enligt planerna och inget får störa ordningen...

       Den första delen av Kriskommissionens rapport är släppt, och... är ordet för dagen. Jag skrev igår innan det var släppt att jag var orolig att man pekade på att det skulle handla om skatter som den bidragande orsaken till att vi förlorade. valet så blev fallet samt krisen i Grekland... Nä det var tunt om jag får uttrycka mig. Om de resterande arbetet kommer vara i samma nivå, så är det ingen valseger i sikte. Varken 2014 eller 2018...

      Jag kommer återkomma under dagen med mer information kring dagens skådespel. Kan noteras att SSU gör som ett ungdomsförbund ska göra, kampanjar för sin sak. Det som jag ser fram emot mest är Mona Sahlins tal. Så nu lite travande i korridorerna på riksdagshuset, i jakt på nyheter och vänner...

Media: Ab, SvD,
På plats: Peter J och Johan W och Claes M och Viktor T och Björn F och Alexandra E och Sara G så kolla vad de skriver
Mer på NetRoots för progressiva bloggare och Politometern med en samling med politiska bloggar. Glöm inte den Öppna Kriskommissionen. Intressant? Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,