20110217

En kliver fram, men vad tycker han?

Idag så är det flera med mig som noterat att Mikael Damberg kliver fram som en kandidat till partiledare i socialdemokraterna.  Det är bra att jag får sällskap. Men jag kan inte ta ställning till om Mikael Damberg är bättre eller sämre kandidat än mig.  Så ger mig svar!

    Men frågor finns att ställa kring hans kandidatur. Och jag klipper dem av Peter Johansson. Ska sägas att han har haft möjligheten att svara på den enkät som Öppna Kriskommissionen ställt till ledande företrädare inom partiet, men inte gjort det (Listan finns hos Sandro Wennberg).
Här kommer frågorna
  1. Vilka är dina långsiktiga visioner för Sverige, EU och Världen?
  2. Vilka är det första stora förändringarna du ämnar göra under dina 100 första dagar som partiledare?
  3. Vad kommer du aldrig att göra som partiledare?
      Det är bra frågor som jag också vill ha svar på. Så för att göra det enkelt så får Mikael Damberg utrymme här på bloggen att ge svar. 

Media: Ab, SvD, Makthavare, DN.
Bloggat: Peter Andersson på ämnet
Mer på NetRoots för progressiva bloggare och Politometern med en samling med politiska bloggar. Glöm inte den Öppna Kriskommissionen. Intressant? Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,