20110817

Ännu en dag och solen går upp...

Åter så vaknar jag upp. Dagen den gryr och solen tittar fram. Men vad är det som hänt, vad är det som väcker mina sinnen? Det finns mycket att skriva om men ändå inget. Jag skulle kunna skriva om...

      Så visst finns det ämnen att skriva om men frågan som jag ställer är ändå hur de tre andra partierna i regeringsunderlaget tänker. Vi har under den senaste tiden märkt hur moderaterna allt mer stärker sin makt och hur de tre andra partierna svansar efter. De må komma något lite gläfs men inget av avgörande. Kristdemokraterna grubblar på sin egen roll och en partiledare som blivit omvald men ändå sitter svajigt till. Centern som har en öppen kamp mellan tre personer och måste profilera sig gentemot Borg och Reinfeldt men orkar, eller får, inte så det blir kritik mot socialdemokraterna. Vinsten är noll. Folkpartiet trummar på bakom sin kateder långt från verkligheten med näsan i en gammal historiebok. 

       Nu kommer en väntan på höstbudgeten och med gårdagens plattfall från regeringen, läs moderaterna, är en undran vad den kommer innehålla? När de mest verkningsfulla instrumentet nu är kört så vad finns då kvar? Kan det vara så att Firma Schlinge-Borg tillverkar ett nytt bidrag som ska stimulera de rika att semestra mer och på så sätt sätta fart på ekonomin? 

Tja de får börja dagen med en kopp tea... Själv tar jag en kopp kaffe till!

Media: Ab 1234DN 1234Expr 12, 3SvD 123SR 123SVT 12

Bloggat: Sebastian Stenholm på något av dessa ämnen :)
Mer på NetRoots för progressiva bloggare och Politometern med en samling med politiska bloggar.Intressant? Läs även andra bloggares åsikter om