20111011

Cirkus Socialdemokraterna, får cirkus Scott att blekna...

Jag blir så förbannad på alla de kring Håkan Juholt och partiledningen som tror de vet bäst. Om så var fallet skulle ni veta när ni ska hålla käften. Den cirkus som utspelar sig mellan partihögkvarteret, Sveavägen 68 och riksdagen är så pinsam att se. Ni som skulle sluta upp kring Håkan Juholt demolerar honom fullständigt med era uttalande.

       Ja jag har gått från att vara ledsen till att blir förbannad kring denna soppa som utspelar sing kring mitt parti. Jag är en stolt socialdemokrat. En kärleksfull kritiker. Men ibland så tar kärleken slut till de, som jag upplever, vill sätta sin egen agenda framför partiets.

        De spel som pågår och hela tiden ger media syre till nya volter i trapetserna gör mig så förbannad. Vad sysslar de partistrateger som är satta att stärka partiet och skydda de förtroendevalda från mediacirkusen. Likt amatörer springer de omkring sprider uttalande som media jublar över och driver Håkan Juholt allt längre bort från att göra sitt jobb.

        Jag anser att det är dags att Håkan Juholt tar ett par veckor ledigt och städar border på allt skit. Socialdemokraterna behöver nämligen Håkan Juholt som partiledare. Han har ett antal idéer om hur politiken ska formas. Vi kunde se grunderna i den budgetmotion som presenterades precis innan denna soppa brakade loss. Självklart är det han gjort inte försvarbart utan de ska han dömas för, även om de inte är ett brott. Etiskt och moraliskt är det inte ok och som ledande Socialdemokrat måste vi ha en tydligare kompass än andra. Jag skrev om det i morse.

        Må detta redas ut och de som defakta får betalt för att hålla ordning på partiet gör sitt eller lämnar över till de som klarar uppgiften. Nu får de vara nog.

Utan kärleksfulla kritiker och voteringar så dör partierna. 
Tystnad och slutenhet blir det likaså...


Media: Exp, Exp2, Exp3Ab, Ab2, DN, DN2, DN3, SvD, SvD2, SvD3, SVT, SVT2, SVT3SR.
Bloggat: Essbeck, Johan WesterholmFredrik Antonsson på ämnet
Mer på NetRoots för progressiva bloggare och Politometern med en samling med politiska bloggar. IntressantLäs även andra bloggares åsikter om ,