20120122

Dagens frågor från Expressen...igen...

Och som ett brev på posten kom det ännu en enkät från Expressen, Niklas Svensson. Håkan Juholt hade knappt kastat in handduken förrän enkäten skramlade in i mailen... Här kommer den för allmän kännedom så ni vet var Expressens uppgifter kommer ifrån. Denna var gjord så att jag var tvungen att svara för att komma till nästa fråga och tror ni jag svarade uppriktigt. Jag lämnar frågan till Thomas Mattson chefredaktör på Expressen...


           Kommer ni skriva att jag både vill leda valberedningen och leda partiet?

          Men dagens enkät är bättre men inte bra och frågan är kring hur seriöst som man svarar på den och hur sedan Expressen slår upp krigs/kris rubriker...


1. Är du fortfarande förtroendevald för Socialdemokraterna?
 

2. Vem vill du se som ny partiledare för Socialdemokraterna?
3 VEM
 Peter Högberg (Mitt svar)
4. Vem tror du att det blir?
5. Vem?
6. Utveckla gärna dina tankar kring partiledarfrågan här:
7. Kan Tommy Waidelich vara kvar som ekonomisk-politisk talesperson?
 
8. Vem vill du se som ordförande för valberedningen?


9. Vem?

Byline
Expressen Politik | Niklas Svensson | Giltig till: 20 Februari 2012 | Integritet & Säkerhet
Men det var inte Niklas som skickade ut de utan Fredrik Sjöshult, repporter. 



         Så nu har ni läst frågorna och hoppas ni kommer ihåg dem när ni slår upp Expressens chockrubriker om vem som tar vem... Förra gången blev det ett herrans liv och inget verkar de lärt sig. Det minsta vore ju att stryka mig från listan för att inte riskera att hängas ut igen...

Mer på NetRoots för progressiva bloggare och Politometern med en samling med politiska bloggar. Intressant? Läs även andra bloggares åsikter om ,