20130122

Stopp...


Känner att jag börjar ett sökande efter ett språk. Känner att jag stannat i min utveckling och allt mer famlar i samma grop utan att ta mig upp och vidare. Det känns som mitt politiska bloggande inte längre för mig framåt utan stannar upp mig. Funderar på en paus och skriva om andra delar i livet än det partipolitiska.

Jag har mer eller mindre dagligen i ett antal år spottat ur mig texter ibland till och med fler än ett per dag. Texter som många gånger blivit till tack vare att man kopplat på autopiloten och inte funderat över språket. Till och med så jag känner en tillbaka gång och att det inte är ok. Behöver stanna upp och tänka till vad jag vill komma med skrivande. Hur jag ska gå vidare. Kanske mer låta de dagliga politiska reflektionerna ske på Facebook eller Twitter och låta bloggen vara för texter som kan ligga till sig både innan de publiceras och när det publiceras. Jag kan känna att jag är i en fas då eftertänksamheten inte är närvarande och jag måste åter finna den. Det går inte att rusa på utan tanke på vad man rusar och varför. Enkelt så kommer inte bloggen att uppdateras så ofta och innehållet möjligen mindre politiskt och provocerande. Kanske jag tappar läsare på det men annars riskerar jag tappa mig själv. Var jag landar är inte klart. Känner att jag vill finna vardagens reflektioner som både kan utveckla mina tankar och texter.

Visst kan det slinka igenom en och annan kampanjtext… Se det som ett återfall än ett tillnyktrande. Vet att jag möjligen till valet 2014 åter går i någon form av kampanjläge. Så nu börjar en sökande tid som kanske inte alltid kommer ge de vassaste texterna men med tiden ska jag åter finna glädjen med orden. Låta orden få samband om samhället med grunden i mina dagliga iakttagelser. Texter som kan vara ett par rader eller långa drapor. Allt mindre partipolitik utan mer av en samhällspolitik bottnad i de värderingar som jag bär med mig. Vi får se var vi tar vägen…

Mer på NetRoots för progressiva bloggare. Den socialdemokratiska programkommissionens blogg och Politometern med en samling med politiska bloggar. Intressant? Läs även andra bloggares åsikter om politiksamhälle,kultur,personligt,Vimmerby