20120303

Den där jävla solen gör att jag inte kan vara bitter...


Och jag var inte bitter trots att solen sken...

Solen skiner och alla verkar bli till sig i trasorna. En gul ring på himlen verkar göra sådan skillnad. Försöker vara bitter själv, men det känns svårt då den där jävla solen påverkar även mig till det positiva.

           Men faktum är att solen skiner och det påverkar oss till det positiva. Men är det bara vi ett folk av mörker som påverkas eller är det ett gällande över hela klotet? Tror nog att det är hos oss som det är rådande genom mörkret och den bitande kylan som slår an i oss under en stor del av året. Men gör den positiva påverkan oss mer optimistiska och då lägger förslag som andas framtid eller är vi fortfarande kvar i ett gnällets tema? Jag som oppositionspolitiker blir jag mer positiv till majoritetens usla förslag eller blir jag mer konstruktiv i min kritik och kommer med bättre, positivare förslag?

          Så solen gör att det skiter sig i taggtrådsfika och en snäll bulle får det bli. Vidare så blir det inga ”jorden går under och jag med den” poem idag heller. Men en liten undran är hur mycket ägarna på Attendo ler idag då de kammar in, var det, 700 miljoner kronor vore bra om de kunde slänga över en slant så vi fick lite färg på väggarna… 

        Vidare så ler en försiktig Löfven när han glider fram i "juholtland"? måste erkänna att jag inte visste det fanns. har hela tiden trott att jag bott i Kalmar län, men media ljuger väll inte och särskilt inte en dag när solen skiner och jag inte ska vara bitter... Men det är skönt med DN-ledare som försöker hålla bitterheten vid liv och som vanligt skjuta på försvaret kring den arbetande befolkningens möjligheter till löner. Mörka moln mot arbetaren ( Men de kan ta kort) och solsken i blick mot direktören (särskilt om den har med privat välfärd att göra, för vem vet i morgon kan även en ledarskribent behöva vård och omsorg). Men jag ler för det är sol ute idag...

         Nä nu skiter jag i detta och ger mig ut i solen för att handla och vem vet jag kanske gillar dessa strålar (om jag inte får cancer) som värmer min kind på vägen till köttdisken. Så solen skiner och jag är inte bitter utan så jävla positiv för att solen skiner att jag inte klarar att skriva ner den usla regeringen som vi har utan bara ler och smäller i mig lite oxfilé till middag. Det är bittert att vara bloggare i ett soligt land...


          Så lite musik får det bli så sluta nu vara så jävla bittra och klä er fint och ut i solens cancer-sken och bli glada innan strålningen ska till på skattebetalarnas bekostnad. Ja ut med er och var glada...


Lite media som kanske inte nåtts av solsken i blick?...
Media: Ab, DN, DN2, SvD,
Mer på NetRoots för progressiva bloggare och Politometern med en samling med politiska bloggar. Intressant? Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,