20140103

Grubblarnas tid

Då var det nya året här. Ett antal val ska gå av stapeln. Av de fyra valen finns jag med på tre listor och chans till plats på två. Kan låta som vinstoptimering, men så är inte fallet. Egentligen fortsätter jag som denna period (hade jag tänkt det i alla fall, men jag styr inte helt själv)

Satt länge och grubblade på om jag skulle skåda bakåt och göra en årskrönika över det gångna året men kände inte att jag hade någon lust med det. På något sätt så var 2013 ett svårt år att beskriva för mig. Personligt slitit med vad jag ville för framtiden samtidigt som det politiskt kändes bra. En osäkerhet vad partiet ville med mig fanns också där.


Politiskt har det varit ett vacklande år där jag inte känt mig säker på vad färdvägen kommer ha med sig. För 2014 inledning kommer det vara en av mina stora uppgifter att finna min politiska väg. Känns som om valåret 2014 även blir det år som jag går in i en sökande fas… Kanske inte så optimalt när man samtidigt ska gå i kampanjläge och se till att vi får en annan regering… Frågor som finns på agendan är välfärden (eller mer den sociala kittet i samhället) och landsbygden. Jag skriver inte skolan och jobben för de finns där och blir liksom en grund varav vi inte klarar av det övriga.  Men har vi/ni tur kanske jag finner rätt lite tidigt på det nya året. Men det kan också innebära att bloggandet kanske minskar något för att grubbla mer…

Ju mer man tänker ju mer frågor uppenbarar sig och det självklara blir plötsligt ett töcken av virrvarr som måste redas ut någonstans. I en tro att man blir visare med åren visar sig bara vara skitsnack, i alla fall om mna fortsätter tänka. Slutar man utforska så är det möjligen så att man kan påstå sig kunna allt om allt och med de kunna ge svaren. Tyvärr så är det allt för många inom politiken som just blir dessa maranata som bara förmedlar det inlärda... Själv blir jag allt mer osäkrare för vart dag som går... Jag lever i grubblarnas tid...

Intressant? Läs även andra bloggares åsikter om ,