20080508

Mitt sista inlägg när det gäller Centersveket

I dagens Vimmerby tidning så har Anders Åkesson ännu en insändare om Centerns förträfflighet när det gäller den förda politiken.
Åter igen så får ni här mitt svar.

Vimmerby den missgynnade kommunen

Jag befinner mig i en kommun som centern och de övriga borgliga partierna missgynnar varje dag.

- 93 procent av Vimmerbyborna har fått höjd fastighetsskatt.

- Mina pensionerade medlemmar har inte fått ett öre mer i plånboken.

- Mina sjuka medlemmar har fått det svårare.

- Mina arbetslösa har fått mindre i plånboken.

- Mina arbetande medlemmar får betala mer för arbetslöshetsförsäkringen och får ut mindre vid arbetslöshet.

- Många av mina medlemmar har fått lämna a-kassan för att de inte har råd att vara kvar och blir därmed hänvisade till socialbidrag vid arbetslöshet.

- Min kommun får minskat statsbidrag med 1,2 miljoner för att rika Stockholmskommuner ska få mer.

Så om Åkesson vill ha återställare så finns det en del att ta på som skulle gynna mina medlemmar. Med detta inlägg förklarar jag debatten för avslutat för min del.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar