20080508

Fortsättning Centersveket

Jag hade för ett tag sen en debatt mot Anders Åkesson (c) och fick för ett tag sen ett svar som ni kan läsa här.
Jag publicerar nu mitt svar.

Åkesson undviker sanningen

Jobben som mina medlemmar fått oroar mig inte. Sedan kan vi diskutera vad det beror på. Personligen tror jag att den borgligaregeringens politik har haft blygsam betydelse i sammanhanget.

Det som oroar mig är att Åkesson medverkar till att mina medlemmar fått det sämre på många sätt. Otrygg tillvaro på jobbet för den som blir sjuk, lägre ersättning till sjuka, föräldralediga och arbetslösa. Dyrare att ha bil, dyrare a-kassa och inte minst; dyrare att bo! Hela 93 procent av alla fastighetsägare i Vimmerby kommun får höjd fastighetsavgift! På 18 månader har långtidsarbetslösheten för unga tredubblats.

Anders Åkesson och hans allianskompisar har struntat i att investera för framtiden och öser i stället ut skattelättnader till människor som redan har det gott ställt. Och när arbetsgivare skriker efter kompetent arbetskraft så väljer Åkesson att satsa på städjobb i Spanien.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar