20100830

Vi gapar efter rättvisa

Idag så kom en tand till för att få ihop den RödGröna regeringsplattformen. Dagens tand var en höjning av den fria tandvården från 19 år till 24 år.

        Det är bra och ett steg mot att jämställa munnen med övriga kroppen. Det är ett mål som vi sakta men säkert ska närma oss om ni frågar mig. Vi vet att många unga som fortsätter studera efter 19 års ålder väljer/ slarvar bort munhälsan. Jag kan ta mig själv som exempel en ung man med andra intressen än tandborsten. Nu är jag äldre och jagas av min tandhygienist (Tackar!) så bättre har det blivit.


       I morgon klockan ett kommer vi presentera hela vår regeringsplattform. Det är ett program som kommer lyfta Sverige. Det kan jag lova utan att ha sett det.

Media: DN, SvD, Ex, Ab, Ab2.
Bloggat: HBT-sossen satte också tänderna i det här.
Mer på NetRoots för progressiva bloggare och Boken om NetRoots och Politometern med en samling med politiska bloggar.

Intressant?  Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,