20120703

På plats....

Sitter på båten över och förvånas över att det är så mycket barnfamiljer och Almedalen känns relativt avlägset. En bild av den svenska sommaren är mer passande än att vara på väg till Sveriges största politiska arrangemang. Man kan lugnt snacka om att åka turistklass...

Men mixen är tilltalande och en förhoppning om att Almedalen skulle kunna rymma denna mix vore trevligt. Att "vanligt" folk skulle få ta del av det politiska samtalet och se hur vi samhällsnördar resonerar. Samtidigt att få de vanliga frågorna kommer fram som vinner alltid ställer som troende nördar. Men jag misstänker att när vi kliver av färjan så skiljs våra vägar och återförenas inte vi inte förrän på söndag när åter sitter på färjan och minns veckan som varit. Något tröttare men med minnen, nya kunskaper, nya vänner och nätverk.

Vad jag kommer ha med mig vete tusan och dét lär jag få återkomma till när jag på söndangen plockar fram min passa och skriver en avslutande krönika om veckan i Almedalen. Kanske barnskratten har byts nåt lite gråt, tja inte från mig för hade på hjärtat så är det en lång tid utan familjen och man må älska sin politiska familj men det är inte detsamma.

Mer på NetRoots för progressiva bloggare. Den socialdemokratiska programkommissionens blogg och Politometern med en samling med politiska bloggar. Intressant? Läs även andra bloggares åsikter om politik, personligt, kultur, Vimmerby, Almedalen,

Bloggat från iPad



Read more: http://hogbergstankar.blogspot.com/#ixzz1zYh6eeNS