20100423

Någon skitar ner politiken

Är det så här det ska vara vill jag inte vara med. Expressen lyfter idag upp ett brev som cirkulerar på högerkantens olika partier och organisationer. 
   

         Jag hade hoppats att vi skulle få en ren valrörelse och att sådant skit inte skulle behöva komma. Det spelar ingen roll om det är från höger eller vänster. Det skadar bara politiken och demokratin. Må skiten nu stanna vid detta brev.
         Sven-Erik Alhem menar att det är förtal och om så är fallet ska det anmälas. Men åter så blir jag bara så jävla trött. Vi politiker har redan ett dåligt förtroende bland allmänheten och blir det bättre av ett av det här?.
        Det är dags att vi nu samlar oss och fokuserar på politiken och kritiserar varandra för våra politiska förslag och skiter i vad vi gjort eller inte gjort privat.

Flera bloggare har redan sagt att de ska hålla sig borta från sådan skit och jag ansluter mig nu och har alltid gjort. Erik Fransson har skrivit om detta. Denna svans som förstör. Detta är grovskit som måste få sig en omgång i Tvättstugan så att skiten försvinner. Mer läsning finner ni här: RödgGrön och NetRoots för progressiva bloggare och Politometern med en samling med politiska bloggar.

Intressant? Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,