20100618

Är det inte slut med kungahuset nu. UPPDATERAT.

I morgon är det väll äntligen över. Detta färgjordade bröllop. Tur att det finns fotboll

    Jag är republikan men har inte gjort något större väsen av det men om det inte blir lite sans i denna mediahysteri så kan det locka fram en mer drivande sida ( törs inte skriva militant då det jagas terrorister överallt dessa dagar). Men när jag i dag ser att rubriken på löpet å Aftonbladet är att Carola inte får närvara. För min del så grattar jag henne. Men en annan diskussion är vilka som är välkomna och tydligen kan vilka diktatur företrädare som helst komma enligt de regler som finns. Men är det rätt att vi som en demokrati inte markerar. För om detta upphaussade bröllop är så viktigt för Sverige så borde vi ta chansen att reparera lite av vår credit i omvärlden efter vad som framkommit kring vår utrikesminister. Men så verkar inte vara fallet. Alla ska med verkar vara rojalisternas motto. Och som Socialdemokrat gillar jag det mottot men vi tar nog in lite olika i det.

     Men är det då inte bra med ett kungahus. Jo för media som säkert har kunnat extra anställa under denna period. Kan det vara en del av regeringens arbetslinje tro? För visst är det något gammalt över ett kungahus där det bara går att ärva jobbet. Här gäller inga nystartsjobb inte, Här blir det inga lättnade på arbetsgivaraavgiften när Daniel kommer till i staben. Eller? Hovet med Kungen i spetsen vill ju ha mer pengar och kan det vara en möjlighet tro?

      Som ung (alternativ yngre) drev jag i SSU frågan om att göra om Stockholms slott till ungdomsbostäder och kan fortfarande känna idéen tilltalande. Tänk er vilket bra sätt att lösa bostadsbristen bland våra ungdomar.

      Slutligen vill jag ge våra unga som nu ska till prästen vandra en gåva som jag hoppas hela Svenska folket kan ställa sig bakom. En lugn start på äktenskapet med att slippa dessa kungliga förpliktelser.

       UPPDATERING: Kan se att nyhetsbyråerna slås om bröllopet. För en billig penning kan de få hela mitt bröllop med efterfest. Och det får visas i mer än 48 timmar.

Media: Ab, Ab2, Ab3, DN, DN2, DN3, DN4SvD, SvD2, SvD3, Ex, EX2, Ex3.
Min namne men med ett A i början på efternamnet bloggar också. Mer på NetRoots för progressiva bloggare och Politometern med en samling med politiska bloggar.

Intressant?Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,