20120427

Vad är vi till för Nätrot12?


Frågan om jag gör nytta om vi som bloggar är en opinionsbildande faktor? Vi vill gärna tro det själva men hur ser omgivningen på oss och är vi endast relevanta för oss själva och vår egen navelskådan. Tankar som jag bär med mig när jag sitter på tåget till Netrot12.

            Jag har bloggat i ett antal år nu och med jämna mellanrum kommer frågan om ens roll. Är det bara en kanal för min egen galla och tro, eller är det så att jag faktiskt påverkar får omgivning. Vill gärna läsa in att mina tankar syns i annan media och tron på att de läser och delar eller i alla fall förhåller sig till mina texter.

           Men nu ska jag till en navelskådare helg med likasinnade och frågan om någon kommer ställa oss gentemot vägen och verkligen pressa oss om vi gör nytta eller bara tar tid från familjen och det sociala livet utanför datorns magiska värld…

         Kommer säkert under helgen återkomma till min navelskådande värld och därmed lämna den verkliga politiken ute för en stund, eller så blir det så att vi Nätrötter lämnar datorn, tar en öl och bara umgås…

         Tycker ni detta var en massa navelskådande trams så läs gårdagens inlägg. Kanske kan de väcka en tanke eller två och delge mg gärna det i så fall. Annars så kladdar vår Stefan Löfven i en traditionell tidning om sossepolitik och det är ok att läsa det också.. Kan säga att jag också varit publicerad där och kanske beroende på mitt skrivande här...

Mer på NetRoots för progressiva bloggare och Politometern med en samling med politiska bloggar. Intressant? Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,