20120525

Rätt höjd?

Det blir ett kort inlägg innan jag ska iväg och lyssna på författare som pratar om litteraturen och politiken. Men för att ni inte ska vara helt utan läsning så vill jag rekommendera Mattias Lundbäck och Johan Westerholm som skriver på SvD Brännpunkt om Euron.

          Allt är inte så enkelt och bara sitta still och se på molnen som passerar och man vet inte om höjden är den rätta gör sig inte. Så när jag som lekman ser på det som utspelar sig i Europa kring den gemensamma valutan blir jag förunderlig. I grunden är jag för en gemensam valuta, Tror till och med det bor en liten federalist i mig om som genom åren växt sig starkare. Men det som är förunderligt är när är rätt och hur är rätt?...

      Att vi ska tro att åternationalisering är en väg att gå måste tänka om. Globaliseringen är kommen för att stanna och det gäller att vi finner lösningarna som kan möta dessa utmaningar. Åter så är problemet att vi så ofta väljer att möta framtiden med gårdagen och då krockar det. Därför är Johan och Mattias artikel i SvD uppfriskande som vågar ställa de obehagliga, så vi tänker ett varv till. Men som sagt backa gör inte att man kommer framåt...

Så det handlar om att välja rätt plan och se till att kursen är rätt 
och glöm inte en titt på höjdmätaren. För att flyga kan vi...

Bloggat: Staffan Lindström i närheten.
Mer på NetRoots för progressiva bloggare och Politometern med en samling med politiska bloggar. Intressant? Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,