20130404

Ge upp Ahlin, du blir inte Bildt


När det var dags för det internationella spåret på kongressen så var det dags för Socialdemokraterna talesperson i utrikesfrågor, Urban Ahlin. Efter att lyssnat på Stefan Löfven så har ribban lagd. Men döm av min förvåning... En tjurig unge som recenserar en TV-dokumentär....

Men vad händer… Inget om politiken utan flera minuter låter han som en blandning av tjurig unge som inte får vara med i TV och en grinig recensent. Inte passligt om man siktar på att leda landets utrikespolitik. Jag känner en bedrövelse över att den som i dagsläget är tänkt att ta över Carl Bildts stol står och raljerar över ett TV-program. Visst kan man ha synpunkter på Carl Bildt dokumentären med namnet Excellensen. Visst kunde man velat se en mer kritisk dokumentär om utrikesministern som har en del tvivelaktigt på sin agenda. Men att ge den kritiken på en kongress där den egna politiken ska fastslås är helt enkelt bara fel. Kanske borde han tänka till varför ingen gör en dokumentär över Urban Ahlin. Vilka avtryck har han satt? För mig är de få och idag så tappade jag intresset när han berättade om Bildt dokumentären på TV. Har bara sett det första avsnittet men känner ni att det nog är dags att se nummer två. Tja det var möjligen den hjälpen Urban Ahlin gav idag…

Nä jag är ingen fan av Urban Ahlin utan vill se Carin Jämtin ta över rollen som vår utrikesministerkandidat. Ett lyft om ni frågar mig.  Jovisst så kom det en fråga. Urban Ahlin avslutade med Palestina frågan (Det var då jag kom tillbaka efter att tröttnat på pratet om Bildt och möten med media) men det hade redan Stefan Löfven sagt... 

Mer på NetRoots för progressiva bloggare. Den socialdemokratiska programkommissionens blogg och Politometern med en samling med politiska bloggar. IntressantLäs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,