Nya Högbergs Tankar

Jag håller på att byta sida och ni kan läsa mera på Högbergs Tankar som kommer bli sidan där jag bloggar, tänker och presenterar Högbergs Tankar HB. Ni kan också se inläggen i högerspalten!

Innehållet kommer mera vara av vardagliga reflektioner från en medborgare blandat med politiska analyser och tyckande. Det lovas mer video och kultur. Hopppas ni följer mig över från denna sida. Kommer under en övergång innan all teknik fungerar dubbla lite.

20080313

Träff med PRO och SPF

Idag så ska vi träffa representanter från de två stora pensionärsorganisationerna. Min förhoppning med detta möte är att det ska vara en inledningen på återkommande samtal kring frågor som berör äldre.

Idag ska vi samtala om vilka typer av boenden vi ska ha i Vimmerby och hur de ska vara lokaliserade och bemannade. Min förhoppning är att vi kan finna en Vimmerby modell som kan bli användbar under många år.
Det som kan ställa till det är om den borgliga majoriteten inte köper våra ideer. Från omsorgsnämnden tror jag inte det är några problem, frågan är i kommunstyrelsen.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar