20090105

Nu måste världen fördöma Israel och inleda en bojkott.

Det pågår ett folkmord på kvinnor och barn. Nu måste världen och FN vakna. Vi kan inte stilla sittande se på. Jag tänker införa en bojkott på alla varor från Israel tills de gör vapenvila och släpper fram humanitärt bistånd och gör det möjligt för de som vill att kunna fly från denna krigszon.

Det är intressant och se den flathet som vår utrikesminister Carl Bildt har i sina uttalande kring denna konflikt. När det är ett annat land så har han varit bra mycket tydligare än han nu är. Det får mig att fundera över vad den svenska regeringen tycker. Har de någon egen vilja eller går det i USAs ledband?

Jag hoppas att fler gör som jag och bojkottar varor och tjänster från Israel. Avslutningsvis ett inlägg från Annie Lennox som jag hittade hos Arvid Falk



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

2 kommentarer:

  1. Bojkott är ingen lösning och kommer inte vara till någon som helst hjälp.

    Det som behövs är att ockupationen upphör och avväpna Hamas samt ett palestinskt omval.

    SvaraRadera
  2. Håller med dig i sak, men en bojkott gör kanske lite nytta. Det känns som om det finns ett sätt att personligen på det lilla planet kunna göra nått.

    SvaraRadera