20091028

Socialdemokratin segrar, Forza Bajen...

Idag är det splittrade känslor. Vi börjar vår jobbkongress, men Hammarby laget i mitt hjärta åker tyvärr ur allsvenskan...

Sitter på Hotellrummet och ska försöka göra någon form av analys av första dagen av kongressen men det vill sig inte riktigt. Tankarna är hos mina söderbröder.

Bilden är att Mona Sahlin höll ett mycket bra inledningsanförande som gick hem. De ombud som jag har träffat i hotellobbyn ger alla samma bild.
Ska man ta sig en tur genom media så kan man konstatera att där finns få vänner... Expressen skriver om "Striderna som hotar S-ledaren".Synar man sen vilka områden som det handlar om och vilka motioner det handlar om blir jag lite trött. Till kongressen har det kommit över TUSEN motioner och det finns ett gäng som man från partistyrelsen, inte bara Mona, Sagt nej till eller besvarat. Min bild är att det händer på alla kongresser i demokratiska partier. Aftonbladet menar att "Mona talar bäst till sina egna". För vem skulle man annars tala på öppnandet av vår partikongress? DN har rubriken "Sahlin sätter jobben i centrum" vilket känns som den rubrik med bäst tonfall. Även SvD känns ok i sin rubriksättning "Sverige slits allt tydligare isär".

Det var lite av vad media hade denna första dag imorgon finns jag på plats och kommer med fler inlägg.
Höll på att glömma ingen jobbpolitik från den moderatledda regeringen än...

Andra som fanns på plats och skrivit klokt är:
Mitt i Steget
Peter Andersson
Rasmus Lenefors
Fredrik Pettersson
S-buzz här finner du de flesta som bloggar på kongressen
Samt NetRoots och S-bloggar

Intressant
? Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar