20091212

Lördag med lite blandat.


Sitter och ser på skidor på tv och ser något vitt puder på backen utanför. Någon form av vinterstämning börjar infinna sig. Ser att Kent Persson gjort sin lördagsbetraktelse och ser en nu trend bland oss bloggare. Vi tar lite (observera lite) ledigt från den politiska striden och gör mer av en krönika.

Kan inte hålla mig helt från att kommentera Husmarks debatt idag på SvD. Den alltid samma medicinen oavsett om patienten har feber eller ej. Sänk skatten.
Man kan om man vill läsa i DN att de nya regler som Finansinspektionen sätter upp mot bonusar kommer ge sämre konkurrenskraft. Kan bara konstatera att om det är så att det är en konkurrens fördel att betala ut gigantiska bonusar så lever vi i ett sjukt samhälle och medicinen kan inte vara sänk skatten. Ser glädjande att det är fler länder som ska skärpa upp reglerna.

DN debatt fortgår debatten om hur vi politiker ska förhålla oss till Sverigedemokraterna och vi får lite nya tankar till del. Måste ge en eloge till Kent Persson som är tydlig i sitt ställningstagande. Vi är ense om att alldrig samverka eller bli beroende aktivt eller passivt av Sverigedemokraterna.

Avslutningsvis så ett stort grattis till Peter Andersson som välförtjänt toppar Knuff. Själv har jag lyckats ta mig upp till en 41 plats vilket känns otroligt glädjande.

Andra som bloggat idag är
Johan Westerholm om FRA och Martin Moberg om kulturpolitik. Sen finns alltid mer på NetRoots och Politometern som har koll på det senaste.

intressant? Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

2 kommentarer:

  1. Betr sverigedemokraterna och DN har jag en postning om detta:
    http://lars-ericksblogg.blogspot.com/2009/12/taktik-eller-ideologi-eller-ideologisk.html

    Vi borde fokusera på demokrati i st f invandringspolitik.

    Betr Knuff så har jag ingen aning om jag ens finns med där... Mina "pingar" går in, men sedan så verkar noteringarna om min blogg försvinna innan de når "intressant"....

    SvaraRadera
  2. Håller med dig Lars-Erik om fokuseringen på demokrati. Sedan tror jag det är viktigt att när vi får en debatt med sd tar med de övriga frågorna som inte gäller invandringspolitiken.

    När det gäller knufflistan är det bara att liga i under lång tid och se till att man blir länkad. För det är när man blir länkad som det blirt poäng på knuff. Lycka till

    SvaraRadera