20100627

Bara person och lite politik

Igår Göran Hägglund och idag Mona Sahlin. Jag skrev igår att Vi kunde varit utan den intervjun med ledaren för Kristdemokraterna.

      På Lena Melins resa mot Almedalen ska hon passera alla riksdagens partiledare. Som jag sa så var gårdagens intervju väldigt inställsam och gjorde sig bäst i en reklambroschyr från Kristdemokraterna. Idag så är det Mona Sahlins tur att bli intervjuad.

       Det som slår mig är att det är mer frågor kring person än politik när Mona Sahlin blir utfrågad. Det känns som om tidningen försöker få det till att Mona Sahlin ska vara avis på Maria Wetterstrand. Men det går inte. Men det som även idag är tydligt är att det är lite politik i intervjun och en massa jag vet inte vad. Kan det vara så att jag är skadad av politiken och de som inte finns i cirkeln tycker den är bra. Men det jag menar är att det är väldigt få frågor om vår aktuella politik utan mer kring Monas Sahlins ledarskap och organisatoriska frågor.

      Nästa partiledare är Fredrik Reinfeldt och ska bli intressant att se om frågorna handlar om person eller regeringens förda eller inte förda politik. För om det åter blir tonvikt på politiken är frågan befogad, om det handlar om könet på partiledarna?

Media AB finns inte på nätet än och finner inte en länk till pappersupplagan (Inte så haj på tekniken.), AB2.
Mer på NetRoots för progressiva bloggare och Politometern med en samling med politiska bloggar.

Intressant? Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,