Nya Högbergs Tankar

Jag håller på att byta sida och ni kan läsa mera på Högbergs Tankar som kommer bli sidan där jag bloggar, tänker och presenterar Högbergs Tankar HB. Ni kan också se inläggen i högerspalten!

Innehållet kommer mera vara av vardagliga reflektioner från en medborgare blandat med politiska analyser och tyckande. Det lovas mer video och kultur. Hopppas ni följer mig över från denna sida. Kommer under en övergång innan all teknik fungerar dubbla lite.

20100611

Sorry segerskumpan var beställd för tidigt

På de blåa sidorna är det idag lite surt. Den surhet som min vän Johan hade förra veckan har glidit över till de blåe. Och idag kan man vara skadeglad eller ödmjuk.


       Ni som känner mig vet att jag är ödmjukheten personifierad, så här kommer en liten postning i ödmjukhetens tecken gällande dagen efter. Är det dagen efter eller är det dagen före? Ja den frågan kan vi säkert brottas med men en sak är säker att vi vilar inte förrän 20 september.
      Hur ser då ledarsidorna på gårdagens siffror från SCB? Ja ungefär samma sum gårdagens borgerliga bloggar. De skyller på att vi inte ha någon politik men att vi har presenterat en politik som ingen gillar. Regeringen har en politik men inte vi som bara kopierar regeringen och därför dessa siffror. Vi har ingen politik men ska politiskt förstöra för alla i Sverige.
     Men det är en bitterhet som lyser igenom då man mellan raderna kan läsa att segerskumpan redan hade börjats beställa. Lite ödmjukt vill jag bara säga till dessa ledarskribenter: Amatörer. Segern tar man ut när den är i hamn.
     Kan konstatera att Peter Akinder på Östran ser två nya ledamöter ramlar in och två ut
Omsatt i ett valresultat för Kalmar län (visserligen med felmarginaler) tappar troligen Anders Åkesson (C) samt Anders Andersson (KD) sina riksdagsplatser medan Jonas Löhnn (MP) och Kaj Raving (V) får säte i Sveriges lagstiftande församling.
     Det som är intressant är att Barometern tror tydligt på sociala medier när det spaltar 7 frågor som kan avgöra valet.
5. Sociala medier. Det senaste presidentvalet i USA visade att en från början oprövad, omöjlig och otänkbar kandat vann sina väljares röster och hjärtan med hjälp av sociala medier. SMS, Facebook och andra nya kommuniaktionsvägar blev ett sätt att samla kampanjpengar och ordna de frivilligas insatser. Sociala medier kan bli en kraft i årets valrörelse, om något parti slår an den rätta tonen.

Media: SvD, Ex, Ab, DN, Östran, Barometern.
Martin Moberg och Emil Broberg och Peter Andersson har också postat på ämnet. Mer på NetRoots för progressiva bloggare och Politometern med en samling med politiska bloggar.

Intressant? Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,
blog comments powered by Disqus