20100722

Tack Rolf för allt du lärde mig

En stark Centerpartist har lämnat oss och det gör mig oerhört ledsen. Rolf Johnzon var inte bara en aktad politiker utan också en god vän med mycket klokhet med sig. (bild: Janne Strömsten)

      Jag lärde känna Rolf som journalist på tidningen och var många gånger arg på det han skrev. Ty han var så inbotat centerpartistisk hela tiden. Men det vändes också i respekt för en som politiskt stod stadigt på jorden. Jag han aldrig säga det men han blev i många stycken en förebild i politiken då han i sitt handlade var starkt ideologiskt övertygad men ändå såg de gemensamma spelreglerna och lösningarna över gränserna för den enskilde kommuninvånarens skull. Samtidigt var skrattet och värmen alltid närvarande med Rolf, även i den svåra sista tiden. Du kommer saknas mig och jag kommer gå vidare med din klokhet i mina tankar.

Mer på NetRoots för progressiva bloggare och Boken om NetRoots och Politometern med en samling med politiska bloggar.

Intressant? Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,