20100831

I väntan på

Idag klockan ett presenteras den RödGRöna regeringsplattformen. Vi vet delar ur den och vi vet att den gör skillnad.

      Åter så är det en undersökning som kommer och vi tappar... Men jag ser fram emot den stora undersökningen som kommer 19 september. Säkert kommer det komma fler undersökningar innan och de må vara sannare då de kommit efter att vi presenterat vårt alternativ till politik.

     Ska nu bli spännande att se vad kommentarerna säger denna dag. Det är ofta män som ger kommentarer när jag skriver om undersökningar och av någon anledning inte direkt socialdemokrater. Men kul med folk som engagerar sig oavsett partifärg. En önskan vore förstås att det blev en hövligare ton på kommentarerna. Det är då jag finner det värt att svara och föra en dialog.

      Sedan blir jag lite sur på gamla bittra gubbar som inte får vara med och leka längre. Bittra som hellre fäller än stöttar....

      Nu väntar jag på att få kommentera och se möjligheterna som kommer i den RödGröna regeringsplattformen. En ny färdriktning för Sverige en färdriktning som bygger på trygghet och delaktighet.

Media: Ex, Ex2, Ex3, DN, DN2, DN3, SvD, SvD2, Ab, Ab2, Ab3.
Bloggat: HBT-sossen väntar också och Tokmoderaten ja han ....
Mer på NetRoots för progressiva bloggare och Boken om NetRoots och Politometern med en samling med politiska bloggar.

Intressant?Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,