20101120

Sluta leta jag tar det!

Ja då kom den sista bekräftelsen på att jag är den socialdemokratin söker. Jag förklarar härmed att jag ställer upp som partiledare om valberedningen hör av sig. Men vänta det behövs ingen då jag är den enda kandidaten. Så välj mig bara.

         Det som gjorde att jag klev ur garderoben och kommer fram som den partiledare jag är född till är den sista pusselbiten som jag fick av Johan Westerholm och den nominering till Beutiful blogger award. I den utmaningen så ligger grunden till den programförklaring som leder mig raka vägen till partiledarstolen. Det finns en hindersprövning för att klara nomineringen så som jag ska klara
  • kopiera in awardbilden i bloggen för att visa att du har fått den (jaja)
  • tacka och länka till den som nominerade dig (vet hur man gör)
  • nominera sju andra bloggare och länka till dem
  • berätta sju intressanta saker om dig själv
         Så jag kommer nu med min programförklaring och delar av de som bör finnas vid min sida (Om ni är vakna så slår jag ihop punkt tre och fyra. Vet inte om det är ok men det visar lite på hur jag tänker nytt och väldigt modernt)
  1. Jag är en driven ledare som gömmer mig så fort det blåser till strid. Därför ska jag ha en gammal militär och skicka ut för att få stryk. Då Johan Westerholm redan nominerat mig så tar bi herr Antonsson. För det är bättre att en moderat får stryk än en sosse.
  2. Jag är en driven Stockholmare som manipulerat landsbygden då storstaden inte såg min storhet. Här tar jag Johanna Graf till hjälp som ser bloggarens förträfflighet.
  3. Jag skriver som en kratta och förvånas varje dag någon läser mina alster. Men med en språkpolis och stöttare vid sidan så behöver jag Alexandra.
  4. Men som ledare så är jag ändå bara en länk i kedjan, dock den som skiner mest. En annan länk är Martin Moberg som är fenomenal på det.
  5. En av mina första uppgifter som partiledare/statsminister är att göra Hammarby, då det är det enda laget i mitt hjärts, till Sveriges officiella lag och det behöver spridning så det ansvaret ger jag till Peter Johansson som behöver ompröva sina lojaliteter.
  6. Jag är en kattmänniska och det är utifrån deras egon och bohemiska attityd. Här kan jag behöva hjälp upp på spåret och tar då råd (eller order) från Hustrun.
  7. Avslutningsvis så kommer jag vara en öppen ledare som med fast hand pekar tydligt på vad jag vill ha. Ingen kommer med mig vid rodret känna en osäkerhet över vad vi är på väg. Ja ni vet jag är partiet och åartiet är staten. Och då blir det lätt att man tar till partistaten...
       Nu tar jag och gör lite nytta utanför denna burk i väntan på att ni väljer mig på alla punkter som jag ska väljas. Ni vet vad jag vill. Ni vet vilka som stöttar mig. Och jag rockar fett...

        Då Tokmoderaten vill att jag ska djupa mig lite så tar jag ett punkter. Jag gillar Rhododendron och har ett gäng i trädgården. När jag växte upp så tvättade grannkärringen Bajens matchställ kan vara en anledningt till min tro. Håret har sakta försvunnit och jag håller resten borta med hyvel ( men summan av hår är ändå konstant...) Jag är med i ett whiskysällskap. Dillchips är favoriten, men när det gäller snaps så blir det OP Andersson. Trivs i Vimmerby, men kan ibland få lite lappsjuka.
Media: Ex.
Mer på NetRoots för progressiva bloggare och Politometern med en samling med politiska bloggar. Glöm inte den Öppna Kriskommissionen. Intressant? Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,