20110709

När ett bröllop mellan (S) och (M) kom ivägen

Efter Almedalen ska jag idag på bröllop. Det är symboliskt en socialdemokrat som ska äkta en moderat. Med tanke på den förtuffande attityden på riksplanet hoppas jag på en trevlig tillställning och kniven lämnar jag hemma...

          Det har blivit ett tuffare politiskt klimat sedan socialdemokraterna hade sin kongress i mars och jag välkomnar den delen som handlar om att det blir tydligare skillnader mellan de olika politiska alternativen inom svensk politik. Men det som oroar är den personfixering som allt mer tenderar i personangrepp än själva den politiska sakfrågan.

         Så med detta lämnar jag politiken för en stund och hoppas på ett trevligt bröllop som visar på skillnader mellan politiska tankar ändå kan leda till livslång vänskap och kärlek.

Ha en skön helg!

Länkar (Tack Alexandra): DNAftonbladetPeter JohanssonGPSVTSvDBjörn AnderssonStaffan LindströmLöntagarbloggen,Fredrik Lundh SammeliHannah BergstedtSVT 1234SydsvSR 123Ab 123DN 12ExprSvDDILO-tidningen 12NyheternaI FokusDA De sista från Martin Moberg.
Mer på NetRoots för progressiva bloggare och Politometern med en samling med politiska bloggar.Intressant? Läs även andra bloggares åsikter om ,,