20110722

Varför?...

Åter detta menlösa våld
Fredagkvällen skulle börja med lite skumpa men det känns inte lika lätt att svälja det nu. Än så är frågorna mer än svaren men jag vill med detta inlägg skicka en hälsning till alla mina grannar i väst att jag tänker på er.

       Om det nu var ett terrordåd så har även Norge mist sin oskuld mot terrorismen. Det är ett vapen som inte går att skydda sig emot utan att det tär på oss som individer. var går gränsen för hur mycket skydd ett samhälle klarar av utan att vi mister friheten. Frågor kommer så nu och jag tänker på de individer som omkommit och dess anhöriga. Vi vet inte orsaken, vi vet inte om dådet var riktat mot de drabbade eller om de bara var på fel plats vid fel tid. Om så fallet är det desto mer hemskt.

        Jag kommer säkert återkomma till detta vet inte om det sker under kvällen men i morgon så kommer det mera. Så Nu sänder jag en tanke till normännen och hoppas att det inte blir fler explosioner...

Bloggat: Roger Jönsson om explosionen i Oslo, Peter Andersson om olycka eller bombattentat i Oslo?,Allt lånat från Martin Moberg, Tack!
Media: NRK 12AftenpostenSVT 123Nyheterna 12345DNSvDAbExpr 1
2NRK 123456Aftenposten 1234VG 12345SVT 123Nyheterna 12345GPHufvudstadsbladetHDDN 1234SvD 1234Ab 12345Expr 123456
Mer på
 NetRoots för progressiva bloggare och Politometern med en samling med politiska bloggar.Intressant
 Läs även andra bloggares åsikter om , , ,