20110817

Den gröna Saaben och en regering som...

En bil från min barndom (dock inte denna)
Vi hade en gång en SAAB. Jag gillade den. Kan bero på att det var den nyaste bilen vi haft och lite klös i motorn. Den var grön. Men frågan är om jag någonsin mer kommer äga en SAAB? Nu kan de inte ens marknadsföra sig på mässor och fogden knackar på dörren...

        Tar del av nyheterna som berättar att Kronofogden planerar idag att gå in och börja med utmätning. För mig känns det som vi är komna till vägs ende gällande SAAB. Fick i veckan också höra de som köpt och bara gick och väntade och väntade på sin nya bil. Fick inget svar på när den kunde tänkas landa in, men denna väntan, ovisshet för kunder men framförallt de anställda som varken vet om det har lön i månadens slut eller om de ens har arbetet kvar...

         En fråga som jag ställer mig om dagens utmätning är första steget mot nedläggningen var finns regeringen? En fråga som fler ställer. Hur ser planen ut för att ta emot de som blir arbetslösa? Eller blir det ett regionalt jobbskatteavdrag då det är moderaternas främsta verktyg mot arbetslöshet. Jag väntar, de anställda väntar och regionen väntar.

Media: Exp, DI, DI2SvD, Dagens PS, Dagens PSDN, SvD, SvD2, SvD3, SvD4.
Mer på NetRoots för progressiva bloggare och Politometern med en samling med politiska bloggar.Intressant? Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,