20111017

Vändningens vecka...

Bajensossen
Hammarby vann och det har börjat röra sig i mitt parti locket är av och de unkna kan sakta lämna grytan. En stilla hopp om spel i superettan nästa år och en resa ut i landet som ska ge partiet skjuts...

         Devisen att man måste nå botten innan man kan se vändningen är något som den senaste veckan en sosse och bajare som jag verkligen fått ta del av. Det finns ingen som kan lida som oss och samtidigt ta livet med en klackspark. Måste dock erkänna att senaste veckan det varit lite långt till klacksparken och närmare till sparken. Men en del signaler från bland annat Johan Westerholm gör att jag känner en spridande tro på framtiden sakta ta fart och Bajen är tre pinnar från att säkra kontraktet.

         Men varken socialdemokraterna eller Hammarby nöjer sig med att lata sig i mitten. Vi vill uppåt som mål. Vi är två lag som trots motgångar har en kärlek bland folket. Hos vissa en hatkärlek men ändå så behövs vi båda. Vi är två lag som vill ha kul, roligt och folkets kärlek. Därför så slår folkets dom så hårt om vi inte följer våra moraliska regler. Antingen på plan eller på sidan om. Men som Kenta sjunger "just idag är är jag stark, just idag mår jag bra".



Media: DN, DN2, SvD, SvD2, Exp, Exp2, Exp3, Ab, Ab2, Ab3, SVT.
Mer på NetRoots för progressiva bloggare och Politometern med en samling med politiska bloggar. Intressant? Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,