20111122

Socialdemokraterna: Snart dags för avgångar!

Skärpning eller byt ut!
Får kritik för att jag inte är tillräckligt positiv gentemot mitt parti och partiledningen.Men hur kan man vara det. Under dagen har det i media bara snurrat en massa olika om vad vi egentligen står i frågan om bidrag till partierna. Att ledande personer med partiordförande i spetsen skäller på varandra öppet. Förra veckan var det via sms och nu.

          Jag är så jävla förbannad på mitt parti. Har idag postat om hur jag vill organisera i min kommun men ingen bryr sig, för det enda som är på tapeten är hur striden blossar mellan de olika skikten i toppen. Gamla kommer in från kanten och andra vill förbjuda alla diskussioner kring politiken. På bloggen får jag både hot och hurrarop över det som jag skriver.

         Jag vill komma vidare med programarbetet och arbetet med en ny organisation som tillsammans med politiken gör oss intressanta. Men med denna ledning (Och det är fler än Håkan Juholt) så glider chanserna ifrån hela tiden. Det blir ett VM i dårars försvarstal och någonstans så känner jag att det får vara nog. Jag kan inte försvara längre. Blir det inte rättning i leden så är det dags för flera personer och börja fundera på sin morgondag och om en ledande position i socialdemokraterna ska vara med i den tanken. Jag har hittills inte ställt några krav på avgångar men snart så är jag tvungen att göra det. För denna ledning verkar göra allt den kan för att ta fokus från politiken.

          Det är ett kollektivt ansvar som villar på partistyrelsen, gruppstyrelsen och VU. Ni måste nu ta det för skadan som ni åsamkar partier är snart inte möjlig att reparera till valet 2014. Men det är kanske lika bra att köra skutan i botten för att sedan börja med en totalrenovering.

Media: Ab, Exp, Exp2, Exp3, Exp4, DN, DN2, DN3SvD, SvD2, SvD3, SVT, SR, GP, GP2, GP3.
Fler har postat om detta kaos: Peter Johansson Annika Högberg, Martin Moberg, Johan Westerholm
Mer på NetRoots för progressiva bloggare och Politometern med en samling med politiska bloggar. Intressant? Läs även andra bloggares åsikter om ,