20111225

Nä jag är inte bitter men öppenhet, sicket trams! Säger bara prinskorv


När tar en prinskorv över och blir den då kung?

Ta hemligheten med dig i din grav eller om så önskas till den socialdemokratiska valberedningen. Nu inga skämt om sarkofag för det passar sig inte dagen efter Jesufödelse eller var det tomtens? Eller går det lika bra med prinskorv?

          Så här skälvande i de sista dagarna på året så sticker Mona Sahlin in kniven i den slutna kretsen och vrider om. Jag skrek tidigare under året ja till och med denna tid för ett år sedan men ingen lyssnade och jag fick bära idolhuvudet. Nä jag är inte en bitter gubbe från Vimmerby som dagen efter julafton sitter med värk och stoltserar över att klarat av att hoppa över prinskorven till frukost och bara smaskat inlagd strömming, skinka, ägghalvor med räkor och majonnäs och grova skivor ost. Vilken karaktär jag har!

        Men i all min dagen efter noja så är det så att Mona Sahlin har rätt och jag ligger numera i fas med min åsikt med en före detta partiledare… Hur mycket som det kan vara värt och frågan om hon vill byta ut Håkan Juholt eller bara luftar sina tankar högt så där som traditionen säger. Ja traditionen att vi säger inget när vi har uppdraget utan väntar med att spy galla och säga vad vi tycker när vi fått sparken eller avgått så vi inte sabbar karriären. Men det brukar inte funka så bra… Men jag som då ska vara i karriären i partiet och inte kan hålla käft? Är jag körd? Men jag hoppade i alla fall över prinskorven till frukost!

       Så med detta är det dags att åter byta ledare i partiet eller ska vi vänta till nästa år… Suck var rolig jag är när det bara dagar kvar på detta förlorade år… Nä, inte ska vi byta nästa år heller utan se till att laget fungerar. Vi vet att inte ens en fixstjärna som Zlatan eller jag klarar att leverera om vi inte passningar får. Men jag passade prinskorvarna och tar dem till lunch, middag och kanske en slinker ner till vickningen.

        Så vad händer nästa år är en fråga att tugga på och med avsaknad av prinskorv grubblar på om det är legitimt att smita ut kylskåpet sno ett revben och gnaga på och kommer någon så skyller vi på klartecken från Juholt. Att någon skulle kontrollera detta är tveksamt så lögnen borde funka i alla fall till man svalt revbenet och flytt från kylskåpet med lite prinskorv i bakfickan för framtida behov. Ja, man kan inte lägga prinskorv i framficka. Hur skulle de se ut? Där får man ha falukorv om man ska jämnvikt.

         Nä dags att ge sig ur hörnet ta sig ur morgonrocken på med paltorna och ut i den friska, jävligt blåsiga luften. Allt för att kunna ursäkta sig med en prinskorv längre fram på dagen!


Media: Ab, Ab2, Exp, SvD, DN, SVT, SR,
Johan Westerholm har ett annat perspektiv, men så är han nollåtta med foten i Kopparberg. Undra om de har prinskorv där?
Mer på NetRoots för progressiva bloggare och Politometern med en samling med politiska bloggar. Intressant? Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,