20111224

Så jävla många paket till er alla


God jul på er och jag kommer idag ge er julklappar för stora och små. Innan jag slänger mig över mina egna. Jag erkänner att jag gillar mer att få än att ge… Julklappsköp är en ångest och när hustrun under hela hösten givit mig hintar om vad hon vill ha så inträffade i veckan den totala tilten och så stod jag där som ett fån… Julklappstiltar är dyra!

            Men hustruns klappar avslöjar jag ej här utan här kommer lite andra.(bjuder på rimmen)

           Kära Juholt som partiet leda här får du en tejp som grå och stark är så att du inte sticker för snabbt. Inte ens med käften som ibland kan vila behöva för att ta ton vid specifika tillfällen. Tejpen kan även användas mot uppstudsiga kamrater som inte sitter stilla i båten. Frågan är om jag binder ris åt egen rygg?...

          Du som ska leda landet kan behöva en kompass som ger en egen riktning så du slipper springa efter andra.  Att stärka dit ego så du vågar stå för din egen färdriktning utan att förfrysa fingret som ständigt är i luften.

          Till Kristdemokraterna så ger jag er en jobbcoach då ni verkar behöva se er om efter nya karriärer då väljarna har varslat er om uppsägning. Frågan om ni har en trygghetsförsäkring eller om ni i er iver har lyckats spara bort den…

           Folkpartiet får inget paket då de inte givit rektor Reinfeldt ett äpple på katedern varje morgon och med det riskerar underkänt.

          Centern får självklart en Saab överlämnad av självaste Muller om han inte flytt landet. Han byter sina fina kostymer mot den röda dräkten och kommer glidande in. Men om Annie klarar mötet så bör Eskil Erlandsson möta upp då han står stadigt med stövlarna i dyn.
 
          Vänsterpartiet. Tja jag vet inte om ni tror på jul för antingen är det guds högtid eller kapitalismen så ni får en röd bok som handlar om en kille vid namn Marx.  Allt så julefriden ska infinna sig även för er

          Miljöpartiet det minst materiella partiet får ingen klapp mer än den på kinden.

          Sedan så måste man ta chansen och sprida ljus över det mörkaste partiet i vår riksdag.  Sverigedemokraterna får kursen om vart allt kommer ifrån. Allt från köttbullar till språk. Går säkert att läsa som cirkel också…

           Så är det herr Westerholm som jular inte gilla, men en klapp från mig han få och det är en övernattning med Lotta i mitt resident. Jag lovar vara snäll och bjuda på det ena och det andra!

       Till mina bloggande kamrater så ta det lugnt med tangenterna och vila er. Jag lägger i mitt paket länkkärlek.

Nu mot skinkan och sillen. Julen är kommen tjohopp tralala la  och sången skiter vi i så lyssna på denna istället!

GOD JUL 


Media: DN, SvD,
Mer på NetRoots för progressiva bloggare och Politometern med en samling med politiska bloggar. Intressant? Läs även andra bloggares åsikter om , ,