20111223

Tip tap liten Reinfeldt tippar tip tip Borg

Snart julgranen på på bordet stå...
Så står vi över grytorna och doftar och smakar av välfärdens fest. Vissa grytor är så stora att spisen knappt räcker till och så finns så klart den andra. De som vaktas av Carema och hålls svaga likt barnen på barnhemmet i Julkalendern... Hur de sugs ut för att den rika direktörerna ska få sina feta julbonusar. Tip tap tip tap slantar ramlar in under granen...

         Men likt poliserna som inte kan se att de rika vara fulla med fel så läggs tonvikten på de äldre som borde vara nöjd med att i alla fall få dela på maten. Var sill har sin tid, även om den är härsken. Kommandoran springer från korvsnutt till korvsnutt och låter den härskna sillen vara. Men jag lägger in senapssill och inget härsket över mina läppar.

          Men i allt detta så fyller Drottningen år och jag funderar på om det funnits bättre år att fylla år? Ja inte för att hon kan välja så privilegierad är inte ens de kungliga. Si det verkar finnas ett uns av mänsklighet i em i alla fall. Inte ens det blåa blodet gör en felfri. Men undrar vad kungen ger henne i gåva? Kan det var en bok med tomma blad så drottningen under nästa år kan ägna tiden åt att vända blad och skriva sin egen historia eller blir det en bilderbok med doft av kaffe?...

          Revbenen är redo för tabberas och skinkan sprider förföriska dofter i huset. Senapssillen är klar och godkänd av Svärmor. Snart så bärs granen in och den ständiga frågan är om den klarar att inte barra innan julafton och om jag ska få den rak...

        Som avslutningsvis vill jag önska Moderaterna God Jul och hoppas de kan få ett knippe historieböcker. Vem vet Bamse kanske ger ut en som Carl Bildt kan åka runt som tomte och skrockande överräcka till sina moderata kollegor sjungande Tip tap liten Reinfeldt tippar tip tip Borg...



       Sedan tack för julklappen Kamrad och hoppas den inte kom av dåligt samvete utan av äkta kärlek för Småland och den kraft som finns här! Skål er! Och jag skålar för mitt Bajen!!
Media: Sydsvenskan, Ab, DN, Exp,
Mer på NetRoots för progressiva bloggare och Politometern med en samling med politiska bloggar. Intressant?Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,