20120204

Barfotafestival höjde inte kvalitén

Kvällens bästa var de som vann. Rättvist då?...
Så var den första kvällen över och hårdrocken gick vidare som de gjort de senaste åren. Men kvällens stjärna var Loreen som stod en klass över de andra bidragen. Det var hennes och sedan så kom..... Ingen så kom resten med en Flinck i tätposition..

            Sittande tittande på lite fotboll efter schlager, Sherlock försöker jag sammanfatta den första delen av årets schlager. Skrattet finns hos Sean Banan men det som jag bär med mig var Loreen. En show en ljussättning och en vacker låt. Det var en självklarhet att hon skulle kliva vidare. Vi var ense i soffan. Men Thorsten Flinck överraskade och jag kommer kunna se honom minst en gång till i andra chansen. Men grubblar om inte de som tagit vägen över andra chansen gått bra i finalen? Sedan så kan jag tycka att Helena Bergström är bättre på teaterscenen än schlagerscenen. Låter tankarna fara vidare och låter ögonen avsluta med lite målglad fotboll...



Media: Ab, Ab2, DN, DN2, SvD, Exp, Exp2, SVT, SR, GP.
Mer på NetRoots för progressiva bloggare och Politometern med en samling med politiska bloggar. IntressantLäs även andra bloggares åsikter om , , , ,