20120715

Blöder i fingret....

Tänk vad det kan blöda i ett finger när man skär sig. En kniv som halkat på sniskan i diskstället och blodet forsar (Ja, jag är man och då forsar blodet). Men ingen tycker synd om mig utan mer banor om att inte bloda ner och försöka smita från mina kökssysslor... Ingen förstår en man som blöder...

         Ibland så slår den totala bloggtomheten in och allt som kan inspirera är just ett blödande finger, som gör det svårt att knattra med fingrarna på tangent bordet. Men i tristessen så gör jag det i alla fall. Undrar om sjukvården kommer vilja behandla mitt blödande pekfinger som i skrivande stund är lindat i hushållspapper och maskeringstejp. Plåster är inget för en riktig karl.

          Men en riktig karl vill att man daltar med en när man är riktigt skadad som jag nu är med blödande finger. Även om ambulans vore lite kraftigt så skulle det uppskattas. Tveksamt om de vill föra mig till akuten med ett blödande finger som inte ens håller på att lossna utan fungerar så där att blogga med... Nä det är nog bara att dra sig ner i soffhörnet yla lite tyst för en själv och inse att ett finger gör ingen sympati... Utan sluta blöda ner och smita undan... Var det inte med flit som du skar dig i fingret?...

Mer på NetRoots för progressiva bloggare. Den socialdemokratiska programkommissionens blogg och Politometern med en samling med politiska bloggar. Intressant? Läs även andra bloggares åsikter om