20120714

Sommartristess pågår... och ett tips...


Ursäkta men just nu pågår sommartristess och jag måste nog lägga en viss skuld på vädret och de jävla mördarsniglarna som uppehåller sig överallt i min trädgård. Så inspiration till djupsinniga inlägg finns inte just nu. Men ger lite tips om vad som kommer ske i omgivningarna och då handlar det om fantastisk konst som har vernissage nästa söndag... Och som kan ge mig inspiration.



        Men ser fram emot nästa Söndag då
har vernissage på resturang Guldkant. Min vän Micce Rylander tillsammans med Kristina Lindström Allvin som gör en i mitt tycke en fantastisk konst där de blandar sina tekniker. Jag har fått lov att ge er lite smakprov.

         Måste säga att första gången Micce visade bilderna så väckte de en lust hos mig och jag kände att jag vill se dem i verkligheten. Tavlor som ger så mycket olika intryck. Bilder som man kan tolka på flera sätt. Som väcker diskusioner. Det är konst som jag gillar och som jag gärna smyckar min vägg med.


          Kommer återkomma till mer kring detta och sommaren kommer nog än mer att fyllas av liknande på bloggen. Att visa på lite som sker i Vimmerby och grannkommunerna. Samt att personligen söka nya drivkrafter för att fortsätta skriva. Att utveckla både mig och mitt skrivande.

         Så som man säger till barnen. Det är bra att ha tråkigt för annars vet man inte när man har roligt... Oj det var vuxenpoäng på den...

Mer på NetRoots för progressiva bloggare. Den socialdemokratiska programkommissionens blogg och Politometern med en samling med politiska bloggar. IntressantLäs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,