20130518

Schlager, åska och hockey...

Jag skiter i schlagern, jag skiter i hockeyn de säger jag skiter i allt men det skiter jag i... Funderar på att även skita i TVn... En bok, slå av datorn och bara ta mig in i litteraturens värld med ett glas vin i min hand 

Åskan mullrar i horisonten grannhunden skäller och långt bort hör jag någon som plågar ett trumset. Sitter i en blöt stol ute och skriver i detta. Solen kanske återkommer efter regnet annars så ser det mörkt ut på min bakgård. Kommer på mig själv med att vara riktigt jäkla politiskt trött. Att politiken inte längre ger mig ett input, inte i alla fall den kommunala som fortfarande handlar om procenten trots en ny budgetprocess som skulle styras av den politiska visionen. Men si så fel det blev. Åter bara kronor och ören inget politiskt att drabba samman kring. I några träd bort har kajorna konferens om det aktuella läget och de låter rätt så förnöjsamma... Skönt för dem.

Trots att jag är lite fuktig i baken är det skönt att bara sitta ute lyssna på fåglarna som med sina läten förkunnar nått. Lär mig aldrig vem som vem men klarar mig bra trots det. Ser ut som om åskan vänder och tar ett varv till över huset. Jag gillar åska. Naturens makter som bara knallar på och inget kan vi göra än att se på skådespelet som slår många fyrverkerier. Nä nu var det dags att slå ihop datorn och ägna lite tid till annat...

Lite tips till schlagermat har jag... (Se bilden).... och Sverige kommer inte att vinna... Kanske hockeyn men inte schlagern. Kanske lika bra det...

Mer på NetRoots för progressiva bloggare. Politometern med en samling med politiska bloggar. IntressantLäs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,