20131229

Mellandagarna och mitt parti

Så har jag ledigt från bloggen. Ägnar mig åt mat och dryck för att komma iförd för supervalåret. Måste säga att det politiska tänkandet finns med. Någonstans så grubblar jag på var det inte går rätt med mitt parti. Det finns en grund, men det tar sig inte. På något sätt så tar inte bygget från grunden fart.

Har svårt att se mitt parti som regeringsbärare just. Inte okej att skriva men känner så. Kan inte sätta fingret på det. Känns som vi tappat det där som gjorde oss som det ledandes partiet. Det finns en oro och brist på självförtroende. Det finns en arena som ligger öppen för socialdemokratisk politik, men ledningen söker sig åt andra håll. Men nått finns där somnar jar svårt att ta på. Visst kan jag se embryo, men om det hinner utvecklas till valet.... Jag fortsätter att grubbla... Och äta...

 

Intressant? Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,