20100407

Hur tolkas regeringens läsoförmåga?


Med spänning så följer jag hur läsoförmågan i regeringen tolkas på de egna bloggar. Särskild notis tar jag vi de som är lokalt aktiva och konkret får skörda den missväxt som Anders Borg ställer till med.

Om vi börjar med Hyllningskören så finner vi Kent från Örebro. Här är det inget gnällbälte utan idel lovsång. Han kör med rubriken "Ansvarstagande ställs mot överbudspolitik" Vist är det vackert men hur ser det ut i Örebro där han aspirerar på att bli kommunalråd. Inte heller på Lidingö ser Paul Lindqvist några problem. Han skriver "Klokt beslut att avveckla konjunkturstödet".
Om jag sedan söker vidare så finner jag vårt Centerpartistiske landstingsråd i opposition Christer Jonsson. Han må jag säga har en mer nykter syn på det hela och pekar på att skatteutvecklingen inte ser så god ut.
Bilden är att moderaterna kämpehårt ställer upp för sitt parti oavsett vilka tokigheter som de föreslår. Medan bland de andra är det tyst eller svag kritik. Finns det fler på den blåa sidan som jag har missat (på den kommunala/landstingsnivån) så kommentera gärna.


Sedan är det fler som följer upp det här som uppmärksammandes igår om att det är bra att läsa rapporter man hänvisar till. Läs till  exempel Andersson och FalkFalk igen och S-Buzz  och  Westerholm samt Westerholm igen. Grunden finner ni som ofta på Alliansfritt Sverige Mer läsning finner ni här: RödgGrön och NetRoots för progressiva bloggare och Politometern med en samling med politiska bloggar.

Intressant? Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,