20101112

Ännu en på banan, men

Idag så kliver ännu en ledande socialdemokrat fram på löparbanan. Det är den ekonomisk-politiske talespersonen Thomas Östros. Frågan som jag nu kommer grubbla över är om de vill förändra socialdemokratin eller skaffa sig position för upploppet?...

        Jag har haft en oro att det inte kommer komma fram en politiskt samtal. Men det har sakta börjat gry. Men en fråga som jag ställer mig är om partiledningen ska föra debatten med medlemmarna på DN-debatt? Visst är det fint att få bli publicerad där men hur många medlemmar, särskilt utanför Stockholm, läser och kan ge respons?

         Om jag då ska ge någon form av reflektion på dagens artikel så var det inte mycket nytt utan en hel del självklarheter. Men åter så tar den avstamp i skatten och då blir det fel. Skatten är för mig en finansieringsform som vi ska diskutera när vi vet vad som ska finansieras. Visst kan man redan idag behöva göra visa justeringar men det hör inte den socialdemokratiska krisdebatten till utan den dagspolitiken.

      Men jag gläds om vi nu kan fortsätta bryta tankar och idéer och lämna personerna som ska leda vårt parti därhän. Vi är många som brinner för att få vara med och utveckla en socialdemokrati frö framtiden byggd på våra tidslösa värderingar.

Media: DN, SvD, Ab, Ex.
Bloggat: Peter Andersson och Johan Westerholm och Claes Krantz på ämnet.
Mer på NetRoots för progressiva bloggare och Boken om NetRoots och Politometern med en samling med politiska bloggar. Glöm inte NetRoots valananlys samt den öppna kriskommissionen
Intressant? Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,