20110127

Vad har du, Hans Hoff tillfört partistyrelsen sedan 2005?

När ska vi lära oss att inte skjuta budbäraren. Vet inte om jag ska skriva detta men det är svårt att låta bli. När en ledande socialdemokrat och riksdagsledamot som sitter i partistyrelsen ger sig på media och de anställda utan att reflektera över vad han tillfört blir jag arg.

        Det är ingen hemlighet att socialdemokraterna har förlorat två val. Det är inte heller någon hemlighet att krismedvetenheten inom partiet är sisådär. Idag får vi ett exempel på det då en av ledamöterna, Hans Hoff, i partistyrelsen ger sig på media och de anställda tjänstemännen. Jag vill hävda att media skriver som vi förtjänar också den som har ett socialdemokratiskt hjärta. Våra anställda tjänstemän har ingen egen agenda utan arbetar utifrån de direktiv som styrelsen beslutar om. Så den kritik som riktas mot våra anställda slår tillbaka.

      Men sedan undrar jag om hur Hans Hoff ser på politiken när han i debattartikeln säger:
-Det tyngsta artilleriet som vi partier har att satsa medlemmarnas pengar på, för att vinna väljarförtroende för vår sak i en valrörelse, handlar om reklam och köpta mediainsatser.
     Är det så han ser på politiken och då undrar jag kring folkrörelsedelen inom partiet. Hur var det med den uppgång som kom de sista veckorna och som härledes till den debatt som startade på sociala medier kring sjukförsäkringen. Här var det internetbaserat folkrörelsearbete. Inga reklamkampanjer. Hur var det med alla de medlemmar som sprang ute i trappuppgångarna. Var deras arbete ogjort och kunde ersättas med en reklamsnutt i radio?

       Nä, Hans Hoff jag vill nu att du kliver fram och säger vad du tog för initiativ i partistyrelsen under valet 2006 och 2010? Du kom in 2005 och vad har du gjort på dessa år? Kommer du sitta kvar efter kongressen i mars och i så fall vad vill du? Det räcker inte med att kasta skit på media utan presentera vad du har tillfört. Jag ställde frågan igår till hela partistyrelsen och du har chansen att vara först att svara!
Från en kärleksfull kritiker.

Mer på NetRoots för progressiva bloggare och Politometern med en samling med politiska bloggar. Glöm inte den Öppna Kriskommissionen. Intressant? Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,