20110928

Grattis Håkan Juholt, Carin Jämtin, Tommy Waidelich och Carin Moberg....

Det faller isär om inget görs...
.....Ni kan verkligen hålla ihop partiet. Trodde man skulle få en lugn kväll och får ta del av hela havet stormar... Kalabaliken i riksdagen och allt ljus på Socialdemokraterna... Jag hoppades på en dagar utan gnäll och det gamla inlägget har knappt torkat innan det här kommer...

         Borde kanske inte skriva men jag är rent ut sagt så jävla förbannad på min partiledning och det är kollektivt som de får bära hundhuvud. Jag har aldrig varit med om att det är så dåligt skött. Att det kan finnas slitningar i gruppen när olika intressen ska jämkas samman är en del av politiken men till att så läcka till media och att om det som står i media stämmer är det en katastrof inte bara att det läcker utan också de förslag som föreslås av ledningen. Jag var tidigare idag irriterad över att man inte har en helhet och ser hela landet. Stämmer de förslag som idag var uppe så verkar Stockholms fokuset bli allt rådande... Bilden av ett parti på ett svajigt hav känns adekvat. Ett skepp utan sjökort och frågan är om kommandobryggan är bemannad eller om det är tomt och kaptenen sitter i sin hytt och ser på opera eller vill ha kärnkraft? Vad de andra gör vet jag inte...

        Så jag hoppas nu vakna upp till rubriker om rätting i leden och i detta fall min partiledning. Alla fyra ska bära hundhuvud utan gradering Håkan Juholt, Carin Jämtin, Tommy Waidelich och Carina Moberg. Det är er uppgift att se till att förslagen förankras och presenteras så att

         Så jag han inte ens sova innan jag blev gnällig, nä, jag blev förbannad inte på mitt parti utan på de som jag varit med och valt de som ska vara mina företrädare. Oavsett vem som är skyldig så bär ni alla ansvaret. Det blev ett antal rader i ilska. En del säger att man ska avvakta men det gör jag inte. När ledningen gör ett så stort fel måste de få veta det direkt. Samma dag som man börjar släppa på detaljer från budgeten så kommer detta. vilket blir mest intressant och frågan om Urban tillväxt är det fortfarande aktuellt eller ska det också strykas? Det duger inte gör om gör rätt och valet 2014 ligger i fara, bara så ni vet. För det är inte bara väljarnas förtroende som svajar även medlemmars!...

Media: SVT, SvD, DN, Ab, Exp.
Mer på NetRoots för progressiva bloggare och Politometern med en samling med politiska bloggar. Intressant? Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,